hw to control your anger

Hello and Hi, ok tak tau apa yg dlm pikiran sampai nak buat entry pasal anger/kemarahan. Banyak orang kalau marah je makan ceklat, tidur, dgr lagu and so on. but for me kalau kita marah kat seseorang kita perlu luahkan right? eventhough terlalu persnal ke apa kita kena luahkan especially to our mom. Mom is our best listener ever. Pas kita luahkan tu InsyaAllah lega sikit hati kita. Oh! ada satu ketika tu aku marahhhh sangat sampai aku dengar lagu non stop. time makan pun dgr lagu. hw rude? haha then mama ckp kalau marah sgt takyah la nak dgr lagu jeee. layan perasaan je. kalau tak puas hati ke apa cuba pukul mama. i was like seriously mama? haha then mama pgang bahu aku and i started to cry. aku cerita semuaaa masalah aku and kebencian aku terhadap seseorang yg telah melukakan hati aku. wuuu :( mama da byk kali pesan dnt talk to him, ignore je but i can't. eish nape aku slalu sakitkan hati aku sndiri? mama nasihat pun taknak dgr. stubborn me. Satu lagi cara yg korang patut cuba ialah dgn nyanyi lagu Ho'oponono. eeeeyah petu? tu lagu yg dicipta oleh seseorang nama dia Dr..... erm lupa la. lagu tu cam merawat kita bgi kita tenang and seriusly korang akan nangis! aku dah penah kena. Miss koh lah relief kitaorg punya kelas and then cite pasal benda ni. First2 dia suh kitarg tutup mata then bayang kan ibu bapa kita dpan kita and macam2. tak sedar2 aku dah nangis da. takleh hentiii. aku ingat org lain pun nangis jugak. lepas habistu miss koh suh aku dtg dpan then dia peluk aku . aku memang rasa lagu tu byk banyak makna. lirik lagu dia cemni
i'm sorry , please forvige me, i thank yu and i love you ~ haha cemtu la. aku da try and its worked! krang dgr lagu ni sesorang then pikir apa salah yg korang pnah buat. mesti krang leleh. but the best solution to control your anger is pray to Allah :)